Συνδεθείτε με την ηλεκτρονική κοινότητα του σχολείου μας:





Υπενθύμιση στοιχείων εισόδου Ανάκτηση στοιχείων εισόδου
Εγγραφή Εγγραφή
Απρ 2019 Μάι 2019 Ιούν 2019
Δε Τρ Τε Πέ Πα Σα Κυ
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Είμαστε... Κοινωνικοί!

Facebook Twitter Reader
Αύξηση Μεγέθους Γραμματοσειράς Μείωση Μεγέθους Γραμματοσειράς Επαναφορά Κανονικού Μεγέθους Γραμματοσειράς
Συχνές Ερωτήσεις για την Οργάνωση της Σχολικής Ζωής PDF Εκτύπωση E-mail

Στη σελίδα αυτή, μπορείτε να βρείτε απαντήσεις σε συχνές απορίες που εκφράζονται σχετικά με την οργάνωση της σχολικής ζωής. Μπορείτε να πατήσετε πάνω σε κάποια από αυτές για να δείτε την απάντηση. Αν έχετε επιπλέον ερωτήσεις, μπορείτε να τις διατυπώσετε στη φόρμα επικοινωνίας μας και θα σας απαντήσουμε αμέσως.

Ποιες ημερομηνίες είναι ανοιχτό το σχολείο;

Το σχολείο είναι ανοιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου: τις ημέρες που γίνονται τα μαθήματα, σε εκπαιδευτικές αργίες, το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού. Δεν υπάρχουν προγράμματα για τα παιδιά μόνο κατά τον Αύγουστο.

Αναλυτικότερα, το σχολείο, εκτός από τις ημέρες που γίνονται τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία της χώρας (11/9 έως 15/6), λειτουργεί και στις παρακάτω περιπτώσεις:

  1. Σε όλες τις εκπαιδευτικές αργίες λειτουργούν τμήματα φύλαξης ώστε οι εργαζόμενοι γονείς να μην χρειάζεται να αλλάζουν τον καθημερινό προγραμματισμό τους. Έτσι, τμήματα φύλαξης όπου τα παιδιά περνούν το χρόνο τους ευχάριστα και δημιουργικά, λειτουργούν κατά τη διάρκεια των διακοπών των Χριστουγέννων, του Πάσχα, στις 30/1 (γιορτή των Τριών Ιεραρχών), στις 17/11 (επέτειος Πολυτεχνείου), σε ημερομηνίες που δεν γίνονται μαθήματα λόγω εκλογών κλπ.
  2. Από τις 16/06 έως τις 31/7 διοργανώνεται το πρόγραμμα του καλοκαιρινού “Camp”, το οποίο:
    • Γίνεται στις εγκαταστάσεις του σχολείου μας.
    • Περιλαμβάνει καθημερινά πολλές και ενδιαφέρουσες δημιουργικές δραστηριότητες για τα παιδιά (αθλητικές, καλλιτεχνικές, εκπαιδευτικές).
    • Σχεδιάζεται από το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου μας και εκτελείται επίσης από τους ανθρώπους του σχολείου μας (προπονητές, καθηγητές πληροφορικής και αισθητικής αγωγής κλπ.).
    • Χωρίζεται σε τρεις περιόδους των δύο εβδομάδων, ώστε να διευκολύνει τον προγραμματισμό των οικογενειών που το επιλέγουν.

Δείτε επίσης:

Πρόγραμμα καλοκαιρινού Camp

Πότε τρώνε τα παιδιά που παραμένουν στο σχολείο στην απογευματινή ζώνη;

Ανάλογα με τη δραστηριότητα που ακολουθούν, τα παιδιά τρώνε:

  • Αμέσως μετά το σχόλασμα (14:10) τις ημέρες που έχουν μελέτη ή κάποια άλλη δραστηριότητα που δεν περιλαμβάνει σωματική άσκηση.
  • Εφόσον συμμετέχουν σε κάποια αθλητική δραστηριότητα (κολύμβηση, ποδόσφαιρο, μπάσκετ, μπαλέτο, Tae Kwon Do κλπ.), αμέσως μετά το τέλος της (15:00).

Το σχολικό περνάει από το σπίτι ή από συγκεκριμένες στάσεις; Πώς ελέγχετε τη λειτουργία των σχολικών;

Το σχολικό περνάει μπροστά από το κάθε σπίτι.

Τα δρομολόγια γίνονται με τα σχολικά λεωφορεία του σχολείου μας τα οποία περνούν από κάθε σπίτι. Δεν εφαρμόζουμε το σύστημα της παραλαβής και παράδοσης των μαθητών μας από συγκεκριμένες στάσεις ανά περιοχή, διότι δεν είναι ασφαλές για τα παιδιά και επιβαρύνει τους γονείς..

Σημειώνουμε εδώ ότι τα πληρώματα των σχολικών λεωφορείων (οδηγοί και συνοδοί) είναι πεπειραμένα και εξοικειωμένα με τους κανόνες ασφαλείας που καθορίζει το Γραφείο Κίνησης του σχολείου. Προφανώς, ανά πάσα στιγμή οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να καλέσουν το υπηρεσιακό τηλέφωνο της συνοδού που βρίσκεται στο σχολικό του παιδιού τους. Ταυτόχρονα, όλα τα σχολικά είναι συνδεδεμένα με το κεντρικό σύστημα διαχείρισης στόλου του σχολείου μας, ώστε να ελέγχονται παράμετροι της λειτουργίας τους: οι διαδρομές που ακολουθούν, η τήρηση των ορίων ταχύτητας, η θέση στην οποία βρίσκονται ανά πάσα στιγμή κλπ.

Τέλος, όταν τα παιδιά μεταφέρονται στο σπίτι τους, η συνοδός ελέγχει ότι τα υποδέχεται είτε ένας από τους δύο γονείς είτε άτομο το οποίο έχουν οι ίδιοι δηλώσει στο σχολείο ότι μπορεί να παραλαμβάνει τα παιδιά.

Πώς επιλέγετε το διδακτικό σας προσωπικό; Τι εμπειρία έχει το σχολείο;

Κάθε εκπαιδευτικός επιλέγεται με βάση την εμπειρία του, την επάρκεια των γνώσεών του και τη δυνατότητα προσαρμογής στο δυναμικό και απαιτητικό περιβάλλον του σχολείου μας.

Στην πράξη, μας ενδιαφέρει οι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας να έχει δοκιμαστεί κοντά μας προτού αναλάβει τμήματα ή ώρες του πρωινού υποχρεωτικού προγράμματος.

Εκτός από τις διαδικασίες επιλογής και προετοιμασίας των δασκάλων και καθηγητών του σχολείου μας, το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού κάθε χρόνο καταρτίζει προγράμματα επιμόρφωσης για ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων και γνώσεων που πρέπει να έχουμε όλοι εμείς, οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί: εφαρμογές σύγχρονων τεχνικών διδασκαλίας, εφαρμογές Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση, αντιμετώπιση μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες κλπ.

Ακούμε από φιλικές οικογένειες ότι τα παιδιά τους αναγκάζονται από μικρή ηλικία να διαβάζουν πολλές ώρες. Ισχύει αυτό και στο σχολείο σας;

Όχι, εφόσον η μελέτη των παιδιών στο σπίτι είναι σωστά οργανωμένη.

Οι μαθητές των μικρότερων τάξεων του Δημοτικού τελειώνουν τις εργασίες τους σε μια περίπου ώρα. Είναι αυτονόητο πως μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει και ο ρυθμός διαβάσματος κάθε παιδιού. Πράγματι, υπάρχουν παιδιά με γρήγορο ρυθμό διαβάσματος και αφομοίωσης των αντικειμένων, που τελειώνουν συχνά σε λιγότερο από μία ώρα. Αντιστοίχως, υπάρχουν παιδιά που για να μελετήσουν ποιοτικά χρειάζονται περισσότερο χρόνο, ο οποίος όμως δεν προσεγγίζει τα όσα υπερβολικά ακούγονται.

Στις μεγαλύτερες τάξεις, όπου διευρύνονται τα εκπαιδευτικά αντικείμενα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, αυξάνεται ο χρόνος διαβάσματος. Εφόσον τα παιδιά μάθουν από τα πρώτα τους σχολικά βήματα να διαβάζουν οργανωμένα, θα μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους και θα ελαχιστοποιήσουν το χρόνο μελέτης τους.

Η μελέτη των μαθημάτων της επόμενης ημέρας επιβαρύνει την καθημερινότητα πολλών οικογενειών. Γι’ αυτό το λόγο δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στο σχεδιασμό και στη λειτουργία των απογευματινών τμημάτων μελέτης του σχολείου μας. Ο τρόπος δουλειάς μας είναι ο εξής:

  • Τα παιδιά που παραμένουν, αμέσως μετά το σχόλασμα τρώνε και μετά από κάποιο χρονικό διάστημα που έχουν τους βοηθάει να ξεκουραστούν, εντάσσονται στα τμήματα μελέτης.
  • Σε κάθε τμήμα βρίσκεται ένας εκπαιδευτικός που συνεργάζεται άμεσα με τον πρωινό δάσκαλο και γνωρίζει τα καθήκοντα της ημέρας, αλλά και τις ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού.
  • Στόχος μας είναι τα παιδιά να τελειώνουν όλα τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, έτσι ώστε όταν γυρνούν σπίτι να έχουν ποιοτικό χρόνο για ξεκούραση, παιχνίδι και δραστηριότητες με τους γονείς τους.

Υπάρχει παιδοψυχολόγος στο σχολείο;

Ναι, υπάρχει παιδοψυχολόγος, που αποτελεί μέλος του σχολείου μας εδώ και αρκετά χρόνια, έχοντας τις γνώσεις και την εμπειρία να υποστηρίζει αποτελεσματικά το έργο μας.

Ο ρόλος της παιδοψυχολόγου στο σχολείο είναι πολυσύνθετος:

  • Παρακολουθεί την πορεία των παιδιών ώστε να έχει ξεκάθαρη εικόνα για την εξέλιξή τους.
  • Υποστηρίζει το διδακτικό προσωπικό δίνοντάς του συμβουλές για την αντιμετώπιση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς.
  • Συναντά τους γονείς των παιδιών όποτε αυτοί το ζητήσουν ή όταν θεωρήσουμε ότι πρέπει να αναπτύξουμε και αυτό το επίπεδο συνεργασίας για να δουλέψουμε αποτελεσματικά με το παιδί.
  • Αποτελεί τον ομιλητή σε διαλέξεις και συζητήσεις με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς.

Υπάρχει ασφάλεια στα διαλείμματα και στους χώρους του σχολείου γενικά;

Ναι, διότι τα διαλείμματα γίνονται στους ασφαλείς και ελεγχόμενους χώρους του σχολείου μας, ενώ όλο το διδακτικό προσωπικό συμμετέχει στην επιτήρηση.

Στα διαλείμματα όλοι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται μαζί με τα παιδιά στην αυλή. Επεμβαίνουν όταν χρειάζεται, συμμετέχουν στο παιχνίδι των παιδιών και κάποιες φορές το οργανώνουν, ενώ σε καμία περίπτωση δεν τα αφήνουν μόνα τους.

Γενικότερη αρχή για τη λειτουργία μας, είναι ότι τα παιδιά δεν κινούνται ανεξέλεγκτα στους χώρους του σχολείου. Τις ώρες των μαθημάτων βρίσκονται με τους δασκάλους τους, στις αλλαγές ωρών (όταν χρειάζεται να αλλάξουν αίθουσα) συνοδεύονται από το δάσκαλο με τον οποίο θα κάνουν το μάθημα, στα διαλείμματα βρίσκονται με όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου, ενώ τα μικρότερα παιδιά (Νηπιαγωγείο, Α’ Δημοτικού) έχουν βοήθεια όταν πηγαίνουν τουαλέτα.

Ποια είναι τα κριτήρια επιλογής των μαθητών;

Στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό, τα παιδιά των μικρών ηλικιών δεν υποβάλλονται σε διαδικασίες κληρώσεων και, πολύ περισσότερο, εξετάσεων.

Το σχολείο μας έχει συγκεκριμένες και σχετικά περιορισμένες θέσεις για τους μαθητές που επιθυμούν να εγγραφούν. Αυτό οφείλεται στην εκπαιδευτική φιλοσοφία που έχουμε επιλέξει, βασικό κομμάτι της οποίας είναι πως το σχολείο αποτελεί μία μεγάλη οικογένεια για τα παιδιά, οπότε δεν πρέπει να είναι αχανές.

Οι θέσεις των τμημάτων καλύπτονται με σειρά προτεραιότητας και όταν εξαντληθούν σταματούν οι εγγραφές, οπότε δε δημιουργούνται παραπάνω τμήματα και δεν εγγράφονται παραπάνω μαθητές σε σχέση με το σχεδιασμό μας.

Στην περίπτωση που κάποιος μαθητής θελήσει να έρθει στο σχολείο μας σε κάποια τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου, γίνεται αξιολόγηση της αίτησής του. Πρωτεύον σε μία τέτοια περίπτωση είναι ο νέος μαθητής ή η μαθήτρια να μπορεί να ενταχθεί στην τάξη του σχολείου μας. Εφόσον δε μπορεί να ακολουθήσει το επίπεδο δουλειάς, τότε είναι προς όφελος και του ίδιου του παιδιού να μην εγγραφεί στο σχολείο μας.

Θέλουμε να τονίσουμε ότι το περιβάλλον του ΠΑΛΛΑΔΙΟΥ δεν είναι καταπιεστικό ούτε απευθύνεται σε μία «ελίτ» μαθητών. Είναι όμως ένα περιβάλλον στο οποίο κάθε μαθητής ή μαθήτρια βρίσκει τις κατάλληλες συνθήκες ώστε να αναπτύξει τις γνώσεις, τις δεξιότητες και την προσωπικότητά του.

Με ποιον τρόπο ενημερώνονται οι γονείς και πόσο συχνά για την εικόνα του παιδιού;

Εμείς οι εκπαιδευτικοί πρέπει να λαμβάνουμε πάντα υπόψη μας ότι η σχολική ζωή στηρίζεται σε τρεις άξονες: παιδί, σχολείο, οικογένεια. Οι οικογένειες των παιδιών πρέπει να βρίσκονται κοντά στο σχολείο, να έχουν μία πλήρη και ενημερωμένη εικόνα για τη σχολική ζωή του παιδιού τους. Αυτό γίνεται με τους εξής τρόπους:

  1. Κάθε μήνα γίνονται συγκεντρώσεις γονέων για όλες τις βαθμίδες του σχολείου μας: για το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό της Νέας Σμύρνης και της Βάρης και φυσικά για το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων οι γονείς των παιδιών μιλούν κατ’ ιδίαν με κάθε εκπαιδευτικό του παιδιού τους, ενημερώνονται πολύπλευρα για την εικόνα του (επιδόσεις, εξέλιξη, αδυναμίες, συμπεριφορά, κοινωνικότητα) και φυσικά συζητούν κάθε προβληματισμό τους.
  2. Παράλληλα, όποιος γονέας το επιθυμεί, μπορεί ανά πάσα στιγμή να επικοινωνεί τηλεφωνικά ή μέσω της ηλεκτρονικής κοινότητας και ο άνθρωπος του σχολείου με τον οποίο θέλει να επικοινωνήσει τον καλεί ή του απαντά στο αμέσως επόμενο κενό του.
  3. Υπάρχει και μία άλλη διάσταση της επικοινωνίας που επιδιώκουμε να αναπτύσσουμε με τις οικογένειες των μαθητών μας: ένα μέρος των δράσεων που διοργανώνουμε μέσα στη χρονιά απευθύνεται σε όλη την οικογένεια. Τέτοιου είδους εκδηλώσεις μπορεί να είναι και οι παρακάτω:
    • Ημερίδες στο σχολείο με διάφορα αντικείμενα και ομιλητές.
    • Δρώμενα που οργανώνουν τα παιδιά και παρουσιάζουν στους γονείς τους (παραστάσεις, εκθέσεις κλπ.).
    • Εκδρομές, που γίνονται σαββατοκύριακα ώστε να έρχονται όσες οικογένειες το επιθυμούν.

EndFAQ


Μάθετε Περισσότερα για το Σχολείο μας!

Κοινοποιήστε αυτό το άρθρο στο προφίλ σας στο:
Del.icio.us! Google! Live! Facebook! Twitter! LinkedIn! Joomla Free PHP

 
Web Designer: Π.Δ. Καράμαλης

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας και την εμπειρία σας. Τα cookies που είναι απαραίτητα για την λειτουργία του ιστότοπου είναι πάντα ενεργοποιημένα. Για να μάθετε περισσότερα για τα cookies που χρησιμοποιούμε και πώς να τα σβήσετε, δείτε την Πολιτική Προστασίας Δεδομένων.

Αποδέχομαι τους όρους